< < Voltar ao Índice - Home

Help with skins on Native buses - Ajuda com skins nos ônibus nativos

Para ler em português, por favor, role um pouco a tela.

ENGLISH

Skins for native embedded buses must be placed at the skin directory for each one, it's simple as that. Since they generally support only one image for the body, we don't have to create the txt that is necessary for skins on mods.

Navigate to the directory shown at the screen selection dialog using a file manager, place your repaints there, go back to the game, click update list... And your skin should appear.

The base image for creating skins may be downloaded here for most buses:

For PBSU:

http://blog.protonbus.com.br/2017/03/bus-repaints.html

For PBSR:

https://protonbus.wordpress.com/2019/04/03/skins-templates-pbsr/

For articulated buses: the back part should have the same name that the front one has, adding _t1 before. For example, if the front part is named picture.png, the back one should be t1_picture.png.

Very important: please, DO NOT USE IMAGES LARGER THAN 2048x2048 PIXELS ON ANDROID! Most phones cannot handle it no matter how much RAM is available, bringing crashes and making the game unstable. See this post for details:

http://www.busmods.com/blog/static/1571653273imagens-grandes/

PORTUGUÊS

As skins dos ônibus nativos precisam ser colocadas na pasta de cada um, é apenas isso. Como os nativos suportam apenas uma imagem para a carroceria, não precisamos criar o txt descritivo que é necessário para os mods.

Navegue até a pasta exibida na tela de seleção de skins usando um gerenciador de arquivos, coloque suas imagens lá, volte ao jogo, clique em atualizar lista... E sua skin deve aparecer.

As bases de imagens para criação das skins podem ser baixadas aqui para a maioria dos ônibus:

For PBSU:

http://blog.protonbus.com.br/2017/03/bus-repaints.html

For PBSR:

https://protonbus.wordpress.com/2019/04/03/skins-templates-pbsr/

Para os ônibus articulados: a parte de trás deve ter o mesmo nome da frente, só que adicionando t1_ antes. Por exemplo, se o nome da parte da frente for imagem.png, a parte de trás deve se chamar t1_imagem.png.

Muito importante: por favor, NÃO USE IMAGENS MAIORES DO QUE 2048x2048 PIXELS NO ANDROID! A maioria dos aparelhos não conseguem suportá-las, trazendo bugs diversos e travamentos no jogo, independente da quantidade de RAM. Veja este artigo com mais detalhes:

http://www.busmods.com/blog/static/1571653273imagens-grandes/